۰

چرا عطر من به اندازه کافی دوام ندارد؟
در اینجا پنج دلیل وجود دارد که ممکن است عطر شما به اندازه‌ای که آرزو دارید، دوام نیاورد.

۱. خستگی بویایی: مغز شما به بوی خود \”کور\” می‌شود

سیستم عصبی ما – مرکز کنترل بدن شما، تکامل یافته است تا به محرک‌های تکراری کمتر حساس باشد. این در گذشته به ما شانس مبارزه با تمام خطراتی که با آن مواجه بودیم را می‌داد. به همین دلیل است که یک بوی جدید، منظره، بافت یا طعم توجه ما را بیشتر جلب می‌کند. بدن ما می‌گوید، صبر کنید، این تازه است. این چیست؟

زمانی که صحبت از بوها می‌شود، به این معناست که ما همیشه دیدگاه خود را از دست می‌دهیم. اگر شما هر روز از یک عطر استفاده کنید، به احتمال زیاد فکر می‌کنید که قدرت آن در طول سال‌ها، یا حتی طی روز کاهش یافته است. به همین دلیل است که شما نمی‌توانید بوی خانه خود را حس کنید، در حالی که افراد دیگر بلافاصله آن را تشخیص می‌دهند.

همین امر در مورد عطری که روی گردن خود زده‌اید نیز صدق می‌کند. بینی و مغز شما به طور طبیعی به آن عادت می‌کنند. شما حتی ممکن است کاملاً بوی آن را از دست بدهید. اما آنجاست، دقیقاً همانطور که به خاطر می‌آورید، و دیگران بیشتر از شما آن را استشمام می‌کنند زیرا آنها به آن عادت نکرده‌اند!

اگر دیگر نمی‌توانید عطر خود را بو کنید، سعی کنید عطر خود را روی مچ دست‌ها یا قسمت دیگری از بدن خود اسپری کنید. ترفند فاصله گرفتن مکان از بینی شماست. این تغییر کوچک می‌تواند شیمی را تغییر دهد و تشخیص شما را دوباره روشن کند. حداقل، این تغییر هنگام حرکت شما و دریافت یک وزش تازه، شما را غافلگیر خواهد کرد.

\"چرا چرا عطر من به اندازه کافی دوام ندارد؟ ۵ دلیل

۲. ترجیحات عطر شما: سبک عطری که دوست دارید بر مدت دوام عطر تأثیر می‌گذارد

عطرسازان همیشه در مورد هرم بویایی صحبت می‌کنند و دلیل خوبی هم دارند. این هرم اجزای سازنده هر عطر خوبی را فراهم می‌آورد. اما چرا؟ بیشتر مواد تشکیل‌دهنده عطر فرار هستند، به این معنی که عمر مفید دارند.

عطرها باید با ترکیبات فرار (شناخته شده به عنوان ترکیبات آلی فرار یا VOC) ساخته شوند تا در اولین مرحله بوییده و لذت برده شوند. اگر فرار باشند، به این معنی است که عطر شما به مرور زمان تبخیر خواهد شد. برخی از مواد (یا مولکول‌ها) سریع‌تر از بقیه تبخیر می‌شوند!

بیشترین فراریت را نت‌های تازه مانند مرکبات، آروماتیک و سبز دارند. هر ماده عمر فردی دارد – به طور کلی، نت‌های اولیه تا ۳۰ دقیقه روی پوست باقی می‌مانند.

نت‌های میانی – موادی که هسته هر عطر خوبی را تشکیل می‌دهند حدود یک تا دو ساعت دوام دارند. گل‌های ملایم، ادویه‌جات و برخی نت‌های گورماند در این بازه زمانی غالب هستند. در نهایت، نت‌های پایه را داریم. این‌ها شامل بوهای غنی مانند چوبی (چوب صندل، چوب سدر)، کهربایی (وانیل، لابدانوم، کندر) و چرمی می‌شوند.

اگر به این بوهای عمیق‌تر علاقه دارید، عطر شما احتمالاً بیشتر از میانگین دوام می‌آورد. بوهای قوی‌تر دارای سیلاژ محکمی برای لذت بردن دیگران (یا نپسندیدن آن‌ها!) هستند. معمول است که این نت‌ها تمام روز، و حداقل چند ساعت دوام بیاورند.

به عکس، اگر به نت‌های تازه، مرکباتی و گلی علاقه‌مند هستید، متوجه خواهید شد که عطر شما کمتر دوام می‌آورد و نیاز به اسپری مجدد طی روز برای ادامه لذت بردن از عطر خواهید داشت. هر یک از این دسته‌بندی‌های نت‌ها دارای ویژگی‌های بویایی خاص خود هستند، که بسیار به ترجیحات شخصی بستگی دارد. شیمی پوست شما نیز نقش مهمی در رفتار هر ماده و مدت زمان دوام آن دارد. پوست بسیار خشک یا چرب می‌تواند بر دوام هر عطری، صرف نظر از نت‌های آن، تأثیر منفی بگذارد.

     

    ۳.عصاره در مقابل ادو پرفیوم در مقابل ادو تویلت: انتخاب غلظت

    خریدن یک غلظت قوی‌تر راهی آسان برای افزایش ماندگاری عطر شما است. اشتباه گرفتن عصاره با ادو تویلت شما را به شدت ناامید خواهد کرد. اما باز هم تفاوت آنها چیست؟

    عطر شما عمدتاً از دو چیز تشکیل شده است – تمرکز عطر + الکل.
    الکل بدون بو است، در حالی که \”تمرکز\” بو دارد. این شامل تمام مواد تشکیل‌دهنده در خالص‌ترین شکل آنها است. هرچه \”تمرکز\” بیشتری در یک عطر داشته باشید، بیشتر بو داده و ماندگارتر خواهد بود. بیشتر عطرها به یکی از فرمت‌های زیر فروخته می‌شوند. همه عطرهای EPC به شدت متمرکز ادو پرفیوم هستند که به سمت عصاره می‌گرایند!

    ادو تویلت کمترین غلظت را دارد = معمولاً حدود ۱۰-۱۲%
    ادو پرفیوم غلیظ‌تر است و معمولاً یکی از بهترین انتخاب‌هاست = معمولاً ۲۰-۲۵%
    عصاره غلیظ‌ترین است = معمولاً، بیش از ۲۵%

    در حالی که انتخاب یکی از فرمت‌های فوق بر ماندگاری تأثیر دارد، بر قیمتی که پرداخت می‌کنید نیز تأثیر می‌گذارد. غلظت اصلی‌ترین هزینه است. گاهی اوقات، برچسب قیمت می‌تواند چشمگیر باشد. در مقابل، یک EdT کمترین قیمت را دارد. EdPs در وسط قرار دارند، به همین دلیل است که بیشتر مردم (و عطرسازان) ادو پرفیوم‌ها را ترجیح می‌دهند.

      \"\"

      1. آنوسمی جزئی: حساسیت خود را به یک یا گروهی از مواد تشکیل‌دهنده بدانید

        * آنوسمیک/آنوسمیا – که به طور معمول به عنوان کوری بو شناخته می‌شود. تنها تعداد کمی از افراد به طور دائمی آنوسمیا تجربه می‌کنند. برای آنوسمیک، بو فقط یک مفهوم است. آنها قادر به تشخیص هیچ بویی نیستند. اما بسیاری از ما می‌دانیم که این حس چگونه است، به ویژه پس از چند سال گذشته. یکی از علائم رایج COVID-19، کمبود موقت بو (آنوسمیا موقت) بود.

        برخی از افراد آنوسمی جزئی را تجربه می‌کنند، به این معنی که ممکن است نسبت به بو یا عطری که دیگران به شدت حس می‌کنند حساس نباشید. این به ویژگی‌های بینی و مقدار زیادی علم بستگی دارد. افراد می‌توانند نسبت به مواد تشکیل‌دهنده پایه – مولکول‌ها در دسته‌های مشکی، چوبی یا کهربایی رایج هستند – آنوسمیک باشند. به همین دلیل است که عطرسازان اغلب چندین مشک مختلف (گالاکسولید، موسنون، هابانولید و غیره) را در فرمول خود مخلوط می‌کنند به امید اینکه کاربر نسبت به یکی یا دیگری حساس‌تر باشد.

        سایر مواد در دسته چوب-کهربا، مانند آمبروکسان و ایزو ای سوپر، برای برخی از افراد سخت قابل تشخیص است، در حالی که دیگران آنها را به شدت حس می‌کنند. آنوسمیک بودن به برخی از مواد نه اینجا و نه آنجاست. با این حال، آگاهی از محدودیت‌های خود خوب است.
        شما نمی‌خواهید کسی باشید که به دلیل ناآگاهی بیش از حد از آن استفاده کند.

        پوست شما: ترکیب شیمیایی شما باعث تغییر عطر شما می‌شود پوست ما بزرگترین عضو و یکی از پیچیده‌ترین اعضای ما است. باید اینطور باشد با تمام چیزهایی که از آن عبور می‌کنیم. وقتی صحبت از عطر – و مدت زمان ماندگاری آن – می‌شود، باید به آن فکر کنیم. خواه پوست شما \’عادی\’، خشک، یا چرب باشد، همه تفاوت ایجاد می‌کند. حتی محیط ما نیز بر پوست و عطری که می‌پوشیم خرابی می‌آورد.

        همه چیز از سطوح pH، هورمون‌ها، رژیم غذایی، رطوبت و آب و هوا تأثیر دارد. پوست چرب معمولاً نت‌های بالا (آن مواد فرار) را بیشتر نگه می‌دارد. این به دلیل رطوبت اضافی بر روی پوست است. پوست خشک تأثیر مخالفی دارد. با این حال، پوست خشک به طور کلی برای ماندگاری عطر خبر بدی است. اگر پوست خشکی دارید، سعی کنید کمی مرطوب‌کننده بی‌بو (بدون عطر) به نقاطی که قصد دارید عطر بزنید اضافه کنید. این کمک می‌کند پوست شما بو را برای مدت زمان طولانی‌تری نگه دارد. سطوح pH یکی از بزرگترین بازیگران روی پوست شما است.

        بیشتر پوست‌ها در مقیاس حدود ۴.۵ تا ۶.۲ قرار دارند (۰ بسیار اسیدی و ۱۴ بسیار قلیایی است). اگر پوست شما اسیدی باشد، عطر شما سریعتر خشک و محو می‌شود. اما چه پوست شما اسیدی باشد و چه قلیایی، سطح pH تأثیر خواهد داشت. ما توصیه می‌کنیم روی عطرهایی که خوب با پوست شما کار می‌کنند/بیشترین ماندگاری را دارند، نظر داشته باشید. به خاطر داشته باشید، شما فقط به اندازه بینی خود خوب هستید.

        و اغلب اوقات، بینی‌های ما ضعیف هستند. نظرات دوم همیشه ایده خوبی است. در اینجا چک لیستی برای سفر خرید عطر بعدی شما آمده است: نوع پوست خود را بدانید: پوست خشک باعث می‌شود عطرها کمتر شدید بو دهند و سریعتر محو شوند. قبل از خرید، تست کنید: همیشه قبل از خرید، یک عطر را روی پوست خود تست کنید. چیزی که روی یک کاغذ تستر یا روی شخص دیگری فوق‌العاده بو می‌دهد، ممکن است برای شما به همان شکل کار نکند.

        عطرهای طبیعی را در نظر بگیرید: عطرهای طبیعی اغلب تعامل متفاوتی و پیچیده‌تری با پوست دارند در مقایسه با مواد مصنوعی. مواد طبیعی شامل مولکول‌های زیادی هستند و بوی آنها تکامل می‌یابد (دقیقاً مانند خود عطر).

        در نهایت ما در فروشگاه عطر ارفوم بهترین عطر ها را برای خرید عطر شما انتخاب میکنیم که بیشترین ماندگاری را داشته باشد.

        ویدیو در یوتیوب

        منبع

        اینستاگرام ارفوم
      اشتراک گذاری:
      0 0 رای ها
      Article Rating
      اشتراک در
      اطلاع از
      0 دیدگاه
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دیدگاه ها